top of page

נפגעות תקיפה מינית וטיפול הוליסטי.

המאמר כתוב בלשון נקבה, אך כמובן שהוא תקף גם כלפי נפגעים זכרים. אחוז ניכר מאוכלוסיית הנשים נפגע מינית בצורה כזו או אחרת - החל מליטוף לא ראוי, להטרדה מינית מילולית, אונס אקראי או גילוי עריות ארוך וערמומי. פגיעה מינית, בעיקר כזו המתרחשת בילדות, פוגעת ברבדים שונים ועמוקים.

אחד הרבדים הוא: קושי עם מיניות ומגע בכלל - זה יכול להיות שנוצרת רתיעה ממגע ויכול להיות שדווקא תיווצר משיכת יתר למגע ללא גבול.. בכל אחד מהמקרים, מדובר על בלבול עמוק וקושי עצום להבין את המציאות האמיתית הניצבת ממול. לטיפול ההוליסטי, מעצם היותו משלב שיחה ומגע, יש יכולת לגרום לך לאט לאט להרגיש בטחון ולהבין מהו מגע בטוח - כזה שאת בוחרת בחירה אמיתית ולא מאולצת ותחושה שאת שולטת ולא אף אחד אחר. בנוסף, ניתנת לך ההזדמנות להכיר את טיבו ותועלתו של המגע לגופך ונפשך. הטיפול מלמד אותך להכיר את הגוף ולבצע הקשרים בין מה שקורה בנפשך ובמוחך לבין הגוף שלך, אשר ייתכן וכי אינך אוהבת, אינך מכירה בו, את כועסת עליו, רוצה לפגוע בו או פשוט מתעלמת ממנו.

רובד נוסף הוא: אמון בסיסי באנשים והיכולת להכניס אותם פנימה לעולם הרגשי שלך. כאשר חווים פגיעה ככ קשה שהיא חדירה אל המרחב האישי, רמיסת האני וחוסר כבוד קשה מאד לסמוך על מישהו. לעתים הקושי הגדול הוא דווקא לסמוך על עצמך. מחשבות כמו: "לו היית אחרת אולי לא היה קורה מה שקרה" מתרוצצות בראש. הרשי לי לתקן אותך - לא!! מי שבוחר לפגוע באופן כללי, ועל אחת וכמה מינית, הפתלוגיה נעוצה בו, האשמה היא עליו. האישה/ הילדה פשוט הייתה שם. במקום ובזמן הלא נכון.. פעמים רבות מי שנפגעת לוקחת את האשמה על עצמה,

אז אם את שם אל תרגישי שונה או מוזרה או משוגעת. אני רוצה לאמר לך דבר אחד חשוב מאד: את יכולה להתחיל להרגיש אחרת.

בין אם מי שנפגעה לוקחת אשמה על עצמה או לא, לרוב ההסתכלות על הסיטואציה היא בעיניים דומעות מלאות כעס עצמי גדול עד כדי גועל לפעמים. ביחד ניתן להסתכל על הכאבים והכעסים ולצעוד לאט ובזהירות למחוזות חדשים, שם את יכולה ללמוד לסמוך על עצמך ולסמוך על הסביבה שאת בוחרת עבורך.

כאשר עובדים על הגוף ועל המחשבות הקשות שרצות במוח במקביל (למשל: אני אשמה, אני מלוכלכת, אני חייבת אהבה בכל מחיר, אני כלי של אחרים וכו'..) מגיעים להישגים נפלאים.

אין זה תחליף לטיפול פסיכותרפי קליני עמוק לו בדר"כ זקוקה נפגעת תקיפה מינית. זהו נדבך טיפולי שונה ונוסף התורם לתהליך הטיפולי הכולל, אותו לרוב כל נפגעת עוברת כדי להמשיך ולחיות את חייה בשלווה הנכספת שהיא כל כך רוצה וראויה לה.

שיטת הטיפול הייחודית שפיתחתי, קסם האור, היא בדיוק כזו. בעזרת הטכניקות האנרגטיות ניתן להוציא אמונות ודפוסים מגבילים, כמו "אני אשמה", לא מגיע לי טוב", "אני לא שווה כלום" וכו'.. בלי בכלל לגעת פיזית. יחד עם זאת בקצב שלך, משלבים טכניקת טיפול פיזית, לרוב רפלקסולוגיה ומייצרים חוויה חדשה לגוף שלך - מגע בטוח ואף מועיל, מרפא, מרפה ומהנה.


כאן בשבילך, סוזאן.

קטגוריות פוסטים
פוסטים אחרונים
bottom of page