top of page

לקבל ולתת זה לא אותו הדבר


האם אנחנו באמת יודעים לקבל?

לקבל זה לא אומר לקחת, או לבוא על חשבון מישהו, או לנצח במשהו, או כל דבר אחר.

לקבל זה אומר פשוט להנהן לחיוב, לנשום עמוק אל הלב פנימה, להתרחב ולקבל.

לקבל זה גם לא אומר לתת.

כאשר אנו נותנים אנו מרגישים טוב אך זו לא קבלה.

זו תופעת לוואי נפלאה של הנתינה.

לפי המילון לקבל זה אומר: להסכים. איפה ההיגיון, היות ואילו שתי מילים שונות? ההיגיון בעיני נעוץ בדיוק בסיבה לשמה אני כותבת את הפוסט הזה – לקבל פירושו להסכים לתת למישהו או משהו אחר לשמח אתכם.

למלא לכם צורך או איכות מסוימת. אז הסכימו.

הלב מתרחב ומתמלא אור, הגוף הפיזי והרגשי מרגישים אהובים והמציאות נהיית שמחה יותר. זה יכול להיות משהו פיזי או רגשי או רוחני. זה יכול להיות משהו שחסר לכם, שאתם אוהבים או שפשוט בא למישהו שיהיה לכם כי בעיניו זה משמעותי.

אני למשל אוהבת לתת לאנשים חיוך ומילים טובות. מילים מחזקות עם אמת מאחוריהן. אני מעריכה את הכוח והמשמעות שלהן מאד. מילים יוצרות רגש ולכן מילים גם יוצרות מציאות.

אני עצמי עוברת שיעור גדול בלקבל. עושה את ההפרדה בין כל מה שכתבתי למעלה ועוד ומרשה לעצמי לקבל עם המון הודיה ואהבה. התחושה היא תחושת שחרור.

לעיתים אנו אפילו לא עומדים מול האחר האים לקבל ממנו או לא.. אלא נמצאים במאבק עם עצמנו האם לתת לעצמנו ולקבל מה שאנו רוצים או לא.

בהקשר הזה זכורה לי מטופלת נפלאה שעברה את השיעור הזה שהיה מאד מאתגר עבורה ויצאה ממנו מחוזקת ומחוברת לעצמה ולשמחת החיים שלה. זה התחיל בעצם ההחלטה האים בכלל להגיע לטיפול. יש סדרי עדיפויות.. משפחה.. אין זמן.. איך היא יכולה להרשות לעצמה לקבל טיפול? ולמה בעצם? הרי לא נורא כ"כ. רק קצת כואב ועצוב ו.. איך היא יכולה לקבל כשגם אחרים זקוקים? איך היא יכולה לקבל בלי לשלם מחיר? ואז הגיעו ההסברים – המחיר יקר, השעה לא נוחה, בדיוק ביום הזה הילד לא מרגיש טוב.. אולי זה באמת לא הכרחי.. אני לא לחצתי. אפשרתי לה להתלבט, אבל כן אמרתי לה דבר אחד – "מותר לך לקבל כל מה שאת רוצה ולא חייב להיות לזה מחיר. מתי שתרצי אני כאן"

עברו כמה ימים עד שהיא חזרה אלי ואמרה לי: "בכלל לא ידעתי שאני לא יודעת לקבל. חשבתי שאם אני יודעת לתת אז אני גם יודעת לקבל ואני חושבת שאני מבינה עכשיו שיש לי בלבול. אני רוצה לקבל טיפול. אני רוצה להרגיש אחרת. מתי אפשר לבוא?"

הטיפול הראשון עסק כמובן בדיוק בזה, בעזרת ההבנה איפה זה יושב לה בגוף, את ההקשרים הרגשיים והבחירה איך היא רוצה להרגיש ולפעול מהיום והלאה. מכאן, גם השמיים לא היוו גבול עבורה.

לדעת לקבל זה חופש. לדעת לקבל זה הזרמת שפע, אהבה, בריאות, אור ושמחה לחיים.

אז פעם הבאה שמישהו (או אתם עצמכם) רוצה לתת לכם, בידקו רק אם בא לכם כזה ועל פי זה החליטו.

השלב הבא.. זה ללמוד גם לבקש בקלות ובלי להתבלבל :-)

לקביעת פגישה 0524835261 או צרי קשר

בברכת שפע קבלה וחיבוק גדול סוזאן נגיהות אור

קטגוריות פוסטים
פוסטים אחרונים
bottom of page