top of page

עוד קצת על רפלקסולוגיה וטיפים לטיפול עצמי

רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול, ואבחון מהוותיקות בעולם. הטיפול דרך כפות הרגליים ניתן כבר בעת העתיקה במצרים העתיקה, ובהודו.

כפות הרגליים נחשבות כאיבר סומוטוטופי, כלומר איבר שנותן מיפוי של כל הגוף.

ישנם עוד איברים סומוטוטופים כמו: העיניים(אירודיאולוגיה) לשון, כפות ידיים, המעי הגס.

כאשר מסתכלים על כפות הרגליים כל הגוף כולו משתקף לנו, החל מרמת האיברים ועד החוויות הרגשיות.

מדוע העיסוי הרפלקסולוגי חשוב ?

סירקולציה: הנעה של כל תהליכי החיים. בעקבות דברים שאנו עוברים בחיים, אשר משבשים לנו את תהליכי החיים אנו זקוקים להנעה תמידית כדי שהמערכות תתפקדנה כמו שצריך ובעזרת הרפלקסולוגיה אנו מבצעים את אותה סרקולציה (חיצונית), אשר מניעה את המערכת וכך הגוף מצליח לעשות את עבודתו כמו שצריך.

כל תהליך החיים מונע ע"י שלושה מרכיבים :

הזנה, ניקוז ותנועה אשר פועלים בסירקולציה.

הזנה: מזון פיזי רוחני ורגשי (כמו: אוכל, אוויר, חמצן, מגע, אהבה, רגשות), למעשה כל דבר שמספק את הצרכים שלנו ומאפשר לנו לחיות ברמה הפיזית והנפשית.

ניקוז: הפסולת היוצאת החוצה. מבחינה פיזית: תהליך השתן והצואה, הזיעה וכו'.. מבחינה נפשית: הכעסים, הדיבור, הצחוק וכו'..

תנועה: היא המאפשרת את הקשר בין ההזנה לניקוז. תנועה פריסטלטית היא תנועה גלית, אשר דוחפת לכיוון מסויים (בדומה לתנועה של המעי הגס, אשר דוחף את פסולת המזון החוצה)

מבחינה פיזית: מע' הלימפה- חלק ממערכת החיסון של הגוף שתפקידה לנקות את הפסולת מהגוף שנכנסת דרך העור או דרך מע' הנשימה וכו'.. מבחינה נפשית: אדם אשר חווה רגש שיצא/נדחף החוצה מנע היווצרות של כעסים פנימים.

שיטת הטיפול הרפלקסולוגי נותנת הזדמנות לגוף לחזור לאיזון וכך, כאשר הגוף באיזון פיזי הנפש מאושרת ומאוזנת וכשהנפש מאוזנת הגוף שמח ומוגן. יש לו את מקסימום היכולות להגן על עצמו מפני פטוגנים חיצוניים.

כאשר מגיעים אל הקליניקה עם התחושה שלא יודעים בדיוק מה קורה, מה צריך וכו'.. האבחון הרפלקסולוגי הוא כלי אשר עוזר לי, ולכן יחד להבין את הגוף, את הכלים אשר יעזרו לכן להגיע למקסימום יכולות ואת ההרגלים אותם כדאי לשנות.

הטיפול בגוף דרך כפות הרגליים הוא טיפול עוצמתי, לפעמים אף יותר ממגע באיבר הפיזי עצמו ובמקרים מסויימים ניתן להשלים את הטיפול בהתייחסות גם לאיבר הפיסי עצמו (דוגמאות נפוצות הן הבטן והראש. עיסוי על הבטן או הראש תוך כדי טיפול רפלקסולוגי מחזק ומעצים את המטרה)

טיפים לעבודה עצמית:

כאב ראש:

אחוז גדול מאד של אנשים סובל מכאבי ראש. עיסוי עדין על הבוהן הגדולה של כף הרגל, ומעבר עדין נוסף על החלק הצידי הפנימי של כף הרגל מאד מרגיע ומועיל.

כאב בטן:

נפוץ בעיקר אצל תינוקות, אך גם אצלנו המבוגרים לא חסר. מעבר בתנועה סיבובית (עם כיוון השעון) על האיזור הפנימי הכעור של כף הרגל יכול להרגיע את מערכת העיכול ולהועיל בתחושת גזים או כאב. כאשר ישנה עצירות הגורמת לכאבים תלחצו מעט עמוק יותר בצידי החלק הכעור של כף הרגל וכאשר דווקא השלשול קיים תלחצו בעדינות.

הצטברות ליחה ושיעול:

המזונות שאנו אוכלים היום עתירים בחומרים אשר מעודדים הצטברות של ליחה ובעונת החורף עוד יותר. ניתן לעבור בלחיצות סחיטה בין כל האצבעות של הרגליים כלפי חוץ ובעיקר בין הבוהן הגדולה לשניה.

כאבי שיניים:

במקרה חירום, עד ההגעה לרופא השיניים ניתן ללחוץ על תחתית הציפורן של הבוהן הגדולה ועיסוי כללי של שאר האצבעות.

לעבודה עמוקה יותר ולמגוון נוסף של מקרים כדאי להגיע אלי לקליניקה לטיפול מקצועי ואישי.

באהבה, סוזאן אור גיטרמן

קטגוריות פוסטים
פוסטים אחרונים
bottom of page