top of page

אותנטיות - איך להישאר מי שאני


שבוע קשה עבר עלי - משבר.. בכי.. פחד. אובדן.. ייאוש.. בלבול

מנסה להיאחז בשאריות של מי שאני זוכרת שאני ולא מצליחה. בתוך כל זה נוצר בתוכי דיאלוג על אותנטיות מהי ועל כמה אני יכולה להראות מה אני מרגישה עכשיו ולמי.. מי ירצה להכיל את זה ומי ייבהל והאים בכלל מותר לי? אני.. אני סה"כ רוצה להיות אני. אני. בדיוק כמו שאני ושיקבלו אותי כמו שאני - אותנטית. אני רוצה להיות אותנטית כשאני מרגישה. אני רוצה להיות אותנטית כשאני מטפלת. אני רוצה להיות אותנטית כשאני חברה. אני רוצה להיות אותנטית כשאני חושבת. פשוט להיות אני. תמיד. אבל ברצינות.. האים אפשר תמיד? האים אני יכולה להיות אני כועסת? מאוכזבת? מקטרת? משפיעה? אומללה? מתלהבת? עצובה? משתוקקת? דיכאונית? דעתנית?.... אני מאמינה שכן. אני מאמינה שרצוי וזה לא משנה מתי ועם מי. משנה איך. אז איך עושים את זה? זו התשובה בעיני:

"אותנטי הוא מצב סובייקטיבי בו הפרט חש כי הוא מתנהג ופועל באופן נאמן למחשבותיו ורגשותיו הפנימיים חרף השפעות חיצוניות". (מתוך ויקיפדיה)

כאשר אני חווה רגש או חושבת מחשבה אני לא חייבת להביא את זה אל מי שעומד מולי כאן ועכשיו כדי להיות אותנטית.

כדי לדבר אותי, להיות אמיתית, להזיז את האחר כי אכפת לי ממנו.. כאן נכנסים ההתחשבות, המרחב והכבוד. כאן נכנסת ההבנה שאני לא לבד בעולם ומי שמולי סביר ששונה ממני וזה בסדר. זה אפילו נפלא. בעיני זה מתקיים כשאני מבינה דבר אחד כל כך חשוב - לכולם יש מקום וכל אחד הוא אחר. לכל מה שעובר עלי ובתוכי יש מקום, גם אם אני לא מקיאה את זה על מי שמולי. גם אם אני משאירה את זה אצלי רגע או לחילופין, לומדת איך להביא את זה לאחר מבלי לפגוע. אני בוחרת לזכור שלהגיד אותי ולהחצין את רגשותיי- מאהבה ועד לכעס יכול לבוא יחד עם התחשבות בזולת. אני בוחרת לזכור שלעיתים מבלבלים בין אותנטיות להידחפות ובין אותנטיות ל להגיד הכל. אז אני עושה לי קצת סדר - כשאני בוחרת להביא אל הצד השני מה שבא לי בלי לראות אותו, כי אני חושבת שאני אותנטית אני בעצם דורסת. להיות אותנטית זה להישאר נאמנה לעצמי. האים זה בהכרח לא לראות מה קורה סביבי? לא. להיות אותנטית זה להרגיש מה שאני מרגישה, לחשוב מה שאני חושבת. לעשות מה שאני רוצה בלי להיות מושפעת מהאחר, אבל (וזה אבל גדול בעיני), תוך התחשבות בו- בדעותיו, רגישויותיו וכו'.. אם אני נשארת נאמנה לעצמי, מחזיקה בדעה או רגש מסוימים ויודעת איך להביא את זה מול האחר בלי לדרוך עליו אני גם אותנטית וגם נותנת מקום לאחר. כך אני יוצרת מצבי תקשורת פתוחים נעימים ומאפשרים. להיות אותנטי זה נהדר. אל תוותרו על זה. תשאפו לזה. תאפשרו לעצמכם את זה. רק במקביל תאפשרו למי שמולכם להישאר אותנטי גם הוא ע"י החקירה וההבנה מה הוא יכול להכיל ומה לא וההתחשבות בכך.

אז אני לא נשארתי לבד עם הרגשות שלי והחוויות שלי. עיבדתי אותן ומצאתי איך לחלוק את הכאב, הכעס והתסכול שלי ע"י שיתוף כנה של מה שאני מרגישה, ע"י ההבנה של מה אני רוצה מכאן והלאה וכך יצרתי את הדרך החוצה מהכאב חזרה אל שביל השמחה.

לקביעת פגישה 0524835261 או צרי קשר

חיבוק גדול סוזאן נגיהות אור

קטגוריות פוסטים
פוסטים אחרונים
bottom of page